איך מנהלים קונפליקט בשגרת חירום?

אם אתם במהלכו של סכסוך עסקי, אישי או אחר בבית המשפט, בגישור או שאתם בסכסוך עוד לפני השלב המשפטי – זה בשבילכם.
משבר הקורונה, כמו כל משבר אחר, הוא משבר מתגלגל. משבר הקורונה התחיל בבת אחת והעביר אותנו מייד משגרה לחירום.
עצרנו הכל והתמקדנו במה שחשוב ודחוף, בצרכים הבסיסים שלנו: הבריאות שלנו ושל הסובבים אותנו; להחזיק את העסק שלנו: לדאוג לתזרים המזומנים הנדרש, לדחות תשלומים; לדאוג לילדים; לדאוג לקניות של אוכל ותרופות ועוד ועוד.
הימים האחרונים מתחילים להתאפיין בשלב חדש שהוא ניהול שגרת חירום. אנחנו עדיין בחירום, עדיין עובדים על הצרכים הקיומיים הבסיסיים שלנו, עדיין מנסים להחזיק את העסק מעל המים, ובתוך כל זה מתחילה להיות שגרה מסוימת: זו שגרת חירום שפועלת תחת חוקים שונים וחדשים ממה שהורגלנו עד היום – השוק פועל שונה – כל המערכות מתנהגות שונה.
בשגרת החירום הזו, אנחנו עדיין מתנהלים בחירום, אבל כבר מתוך חוקים חדשים וסדר יום שפועל מתוך מטרה לתת מענה לצרכים הבסיסיים, לילדים שנמצאים בבית, לעסק שאולי ממשיך לעבוד ולהעניק ערך שונה ועוד.
בתוך שגרת החירום הזו חשוב לעצור ולבדוק – מה בתוך הסכסוך שאתם נמצאים בו חשוב ודחוף לעכשיו ומה יכול לחכות להמשך.

לחשוב שוב:

  • האם האינטרסים שהובילו אתכם לפני המשבר מתקיימים גם היום?
  • האם יש דברים שניתן לדחות אותם להמשך?
  • האם יש אפשרות להגיע להסכמות חלקיות או זמניות?

    בסכסוך עסקי – זה יכול לאפשר קבלה של כסף נוסף, גם אם זה לא פתרון מלא של המחלוקת, זה לפחות מכניס לכם קצת כסף ומצמצם את המחלוקות להמשך. בסכסוך אישי – זה לפחות מרגיע קצת את המצב ומייצר סוג של יציבות בשגרת חירום.אם לא ניתן לדחות את ניהול הסכסוך כעת, תבדקו עם עצמכם האם המחירים שהניהול שלו כעת גבוהים יותר מהתועלת שלו? אם התשובה לכך היא חיובית – תשקלו לוותר יותר – בשביל עצמכם!
חשוב – תזכרו שלחלק מהדברים יש נטייה להיפתר "מעצמם".