במעגל גברים שהשתתפתי בו לפני כמה זמן, עשינו תרגיל בזוגות: במשך כמה דקות רצופות הסתכלנו אחד לשני בעיניים ממש מקרוב, עשינו כמה סבבים של התרגיל הזה עם בני זוג שונים.
התרגיל הזה אולי, נשמע פשוט, הרי מה כבר יכול להיות מסובך בלהסתכל בעיניים אחד של השני במשך 2 דקות או אפילו 5 דקות?
תחשבו על זה רגע – מתי הסתכלתם במשך כמה דקות רצופות בעיניים של אדם שדיברתם איתו?
במהלך התרגיל שמתי לב בשלב מסוים לדברים שלא שמתי לב לפני כן אצל אנשים שאני מכיר כבר תקופה לא קצרה. שמתי לב לדברים חיצוניים ודברים פנימיים. ואז גם עלתה בי המחשבה על עצמי: "רגע – גם הוא רואה אצלי דברים שלא ראה לפני כן?
כמה ימים אחרי זה, כשחשבתי על התרגיל הזה במהלך פגישה שלי עם עצמי בים, נזכרתי במשפט הזה של סיימון סינק:
"The best way to resolve a conflict not through text or email. The best way to resolve a conflict is to pick up the phone or make a personal visit".
ואם ניקח את המשפט הזה למקום של תקשורת וקונפליקטים אפשר לנסח את זה בצורה כזו:
"דרך טובה להתחיל לפתור קונפליקט, במיוחד עם מישהו קרוב, היא להביט אחד לשני בעיניים".
זה נכון עוד יותר בעולם שבו חלק גדול מהתקשורת הבינאישית שלנו ותהליכי המשא ומתן הרבים שאנחנו מנהלים מידי יום, נעשים בכתב באמצעות אימוג'ים, קיצורים ועוד.
מאמר שלי בנושא "איך לנהל משא ומתן בכתב ברשתות דיגיטאליות" פורסם לפני כשנתיים בכתב העת הדיגיטלי ליישוב סכסוכים:Conflict Resolution e-Journal, ברשת המחקרים בעברית, HRN מטעם הפקולטה למשפטים בבר אילן.
את המאמר אתם יכולים למצוא בקישור כאן.
מוזמנים ומוזמנות לפנות אלי בכל שאלה.