איך אפשר להביא מישהו שלא רוצה להגיע לתהליך גישור?

בתחילת שיחת הטלפון שהתקיימה לפני כחודש, היא שיתפה אותי בעצב על ההחלטה שלה להתגרש. היא סיפרה לי שזו החלטה משותפת שלהם, שהם דוחים את זה כבר כמה חודשים "בשביל הילדים".

קצת לפני סוף השיחה בינינו, היא אמרה לי: "אבל הוא עדיין לא שם, הוא לא יסכים לבוא". "מה את מציעה?"- שאלתי אותה. היא שתקה לרגע ואמרה, אני רוצה שנקבע פגישה ופשוט אודיע לו על השעה והמקום ושיחליט.

"את חושבת שזה יעבוד?" שאלתי בזהירות. "אני לא יודעת, מה אתה אומר?"- היא החזירה אלי את השאלה. עניתי לה: "את מכירה אותו יותר טוב ממני, אבל יכול להיות שלקבוע עובדה, ירחיק אותו ולא יביא אותו לגישור". הצעתי לה לשתף אותו בשיחה שלנו ואם הוא מעוניין הוא יותר ממזומן להתקשר ולשמוע את כל הדברים ישירות ממני.

שבועיים מאוחר יותר הוא התקשר, הקשיב וביקש לחשוב על הדברים. השבוע הם התקשרו ביחד- שאלו עוד כמה שאלות וקבענו להיפגש בשבוע הבא.

איך קרה הקסם הזה?

מעבר למידע הכללי שנתתי לכל אחד מהם, יש דבר אחד חשוב במיוחד שהדגשתי: בגישור כל אחד מכם, ושניכם ביחד, שולטים ומחליטים איך יראו החיים שלכם אחרי הפרידה. אתם מכירים את החיים שלכם, את עצמכם ואת הילדים שלכם יותר טוב מכל אחד אחר – שופט, עורך דין, יועץ או מגשר. בגישור השליטה נשארת אצלכם ולא עוברת לאנשים אחרים שלא מכירים אתכם.

אם אתם מתלבטים – אתם מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה.