אחד האתגרים המורכבים במשא ומתן הוא למצוא את האיזון היעיל בין אמפתיה לבין אסרטיביות. אמפתיה זה להיכנס לנעליו של הצד השני, להבין את נקודת המבט שלו על הסכסוך ולהיות מסוגל לדבר את נקודת המבט שלו ללא שיפוטיות. אסרטיביות היא היכולת לתת ביטוי אמיתי לנקודת המבט שלך באמצעות הבעת הרגשות, הצרכים והאינטרסים. איך עושים את זה 1. הערכת הגישה שלי לסכסוך (אסרטיביות) - מה המטרות שלי בסכסוך? מה חשוב לי? מה הגבולות האדומים שלי? בהתאם לכל אלו אפשר לבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר לניהול המשא ומתן. 2 .תרגול בקול של הסיפור שלי (אפשר גם להקליט (אסרטיביות) - אמירה בקול רם של הדברים של עצמנו היא הכנה טובה לבחון את עצמנו. לדוגמא: בגישור הרבה פעמים כאשר אני משקף לאחד הצדדים את הדברים שהוא אמר כמעט מילה במילה, זו הפעם הראשונה שהוא באמת שומע ומקשיב לטענות שלו. בחלק מהמקרים זה אפילו מספיק כדי להתחיל לגרום לו לבדוק את עמדותיו. 3 .כניסה לנעלי הצד השני ללא שיפוטיות (אמפטיה) - חישבו מה הגישה של הצד השני לסכסוך, שוב ללא שיפוטיות. חשוב – הבעת הבנה של הצד השני אינה מעידה בהכרח על הסכמה. 4 .תרגול בקול של הצד השני (אפשר גם להקליט) (אמפטיה) – כמו בשלב 2 ,אמירה בקול או האזנה להקלטה מאפשרת בחינה עצמית טובה יותר. 5 .הערכה, בדיקה ותיקון (מעבר בין אסרטיביות לאמפטיה עד למציאת נקודת האיזון) - לחזור ולבדוק את עמדותינו בהתאם לתחושות שלנו בשלבים הקודמים.

איך לאזן בין אסרטיביות לבין אמפתיה במשא ומתן?

אחד האתגרים המורכבים במשא ומתן הוא למצוא את האיזון היעיל בין אמפתיה לבין אסרטיביות.????????

????‍♂️ אמפתיה זה להיכנס לנעליו של הצד השני, להבין את נקודת המבט שלו על הסכסוך ולהיות מסוגל לדבר את נקודת המבט שלו ללא שיפוטיות.
???? אסרטיביות היא היכולת לתת ביטוי אמיתי לנקודת המבט שלך באמצעות הבעת הרגשות, הצרכים
והאינטרסים.

איך עושים את זה?

1. הערכת הגישה שלי לסכסוך (אסרטיביות) – מה המטרות שלי בסכסוך? מה חשוב לי? מה הגבולות האדומים שלי? בהתאם לכל אלו אפשר לבחור את האסטרטגיה המתאימה ביותר לניהול המשא
ומתן.
2 .תרגול בקול של הסיפור שלי (אפשר גם להקליט (אסרטיביות) – אמירה בקול רם של הדברים של עצמנו היא הכנה טובה לבחון את עצמנו.
לדוגמא: בגישור הרבה פעמים כאשר אני משקף לאחד הצדדים את הדברים שהוא אמר כמעט מילה במילה, זו הפעם הראשונה שהוא באמת שומע ומקשיב לטענות שלו. בחלק מהמקרים זה אפילו מספיק כדי להתחיל לגרום לו לבדוק את עמדותיו.
3 .כניסה לנעלי הצד השני ללא שיפוטיות (אמפטיה) – חישבו מה הגישה של הצד השני לסכסוך, שוב ללא שיפוטיות.
✍ חשוב – הבעת הבנה של הצד השני אינה מעידה בהכרח על הסכמה.
4 .תרגול בקול של הצד השני (אפשר גם להקליט) (אמפטיה) – כמו בשלב 2 ,אמירה בקול או האזנה להקלטה מאפשרת בחינה עצמית טובה יותר.
5 .הערכה, בדיקה ותיקון (מעבר בין אסרטיביות לאמפטיה עד למציאת נקודת האיזון) – לחזור ולבדוק את עמדותינו בהתאם לתחושות שלנו בשלבים הקודמים.