למה חשוב לעשות כל מאמץ להגיע להסכמות ללא בית משפט?

בפרק 22 בפודקאסט הורות בשני בתים דיברנו עם אסתי להב על מה התפקיד של עו"ס לסדרי דין בבית המשפט לענייני משפחה?

אסתי שהיא בעלת ניסיון רב בתחום חזרה ואמרה שהיא ממליצה לעשות כל מאמץ לא להגיע לבית המשפט לענייני משפחה, היא אמרה את זה בעיקר ביחס לכל מה שקשור לילדים.

רוצים לדעת איך להשאיר את השליטה בידיים שלכם? מוזמנים לצפות בסרטון:

דוגמא מכתבה שפורסמה ב- Ynet

בכתבה תואר מקרה שאמנם דן בנושאים כספיים, אבל מדגיש עד כמה חשוב לעשות כל מאמץ להגיע להסכמות בתהליך של הידברות ותקשורת כמו שקורה בגישור. המקרה הזה שבכתבה שקיבלה את הכותרת: "חקלאי נגד אשתו: כמה יעלה חלקה בנחלה?" מתאר מצב שבו בסופו של דבר לאחר שהגבר והאישה ניהלו הליך משפטי ארוך, בית המשפט למעשה החזיר אותם לנקודת ההתחלה.

המחלוקת העיקרית ביניהם הייתה לגבי אופן חישוב שווי הנחלה במושב. הבית המשותף שבו התגוררו בני הזוג במהלך חייהם המשותפים היה חלק מהנחלה. בלי להיכנס יותר מידי לפרטים, בית המשפט קבע בסופו של דבר שאם הבעל יחליט למכור את הנחלה בזמן הקרוב, אז הבית יימכר בערכי נטו, כך שהאישה תקבל מחצית מהתמורה לאחר ניכוי מיסים. ואם הבעל יחליט לקנות מהאישה את חלקה בנחלה כי אז המכירה פטורה ממס במועד זה ולכן התמורה שהאישה תקבל תהיה בערכי ברוטו.

בסופו של דבר הגבר והאישה ניהלו במשך שנה וחצי הליך משפטי ארוך ומתיש, שילמו הרבה כספים לעורכי הדין שלהם ושילמו מחירים נוספים מאוד משמעותיים וחזרו לנקודת ההתחלה. קצת חבל בעיני.

דוגמא נוספת:

כתבה אחרת שפורסמה לאחרונה גם כן ב- Ynet: האם נאבקה על ההנקה, בית המשפט סירב: התינוקת תלון גם אצל האב

גם המקרה הזה ממחיש עד כמה במאבק בין הורים בתהליך גירושין שמעביר את השליטה בהחלטה לבית המשפט, מוביל פעמים רבות לתוצאה "טובה" לאחד הצדדים, אלא שבדרך גם ההורים וגם הילדים משלמים מחירים כבדים.


לפודקאסט "הורות בשני בתים" אפשר להאזין ב-

     

ובפלטפורמות האזנה נוספות. אתם.ן מוזמנים.ות ללחוץ על subscribe ולעקוב אחרי פרקים חדשים שיצאו בקרוב ולהצטרף לקבוצה בפייסבוק "הורות בשני בתים – פודקאסט" ולקבוצת הוואטס השקטה שבה אנחנו מעדכנים על פרקים חדשים:

מוזמנים ומוזמנות לפנות אלי בכל שאלה.