מחשבות דמיוניות: מה היה קורה (אולי) אם רגע לפני שוויל סמית הנחית סטירה על הפרצוף של כריס רוק, היה שם מגשר שהיה שואל כמה שאלות?

וואו איזו סטירה זו הייתה

קראתי וראיתי הרבה תגובות על הסטירה שהנחית וויל סמית' על הפרצוף של כריס רוק בטקס האוסקר לפני כמה ימים. זה קרה רגע אחרי שכריס רוק צחק על ראשה המגולח של ג'יידה פינקט-סמית'; בעלה של ג'יידה, וויל סמית', קם מהכיסא בקהל, חצה את הבמה וסטר בפניו של כריס רוק ורגע אחרי שהוא חזר לשבת במקומו' וויל סמית' המשיך לצעוק ולקלל את כריס רוק.

התגובות שקראתי וראיתי היו מ- "כל הכבוד לסמית' שמגן על אישתו", דרך: "זה הגיע לכריס על זה שהוא צחק על המחלה של ג'יידה" ועד "לא משנה מה קרה היה אסור לו להרביץ לכריס".

מה אם היה שם מגשר?

אני רוצה רגע לצאת מהתייחסויות החשובות והמרתקות האלו, ולחשוב מה היה קורה אם ברגע הזה שוויל סמית' קם מהכיסא, היה מגשר מקצועי ניטראלי מניח עליו יד ועוצר אותו לרגע אחד.

מגשר כזה יכול היה לעזור לצדדים לדבר ביניהם ולשתף על האינטרסים שלהם, על מה שבאמת חשוב להם. לעזור להם לראות אחד את השני ולהעצים זה את זה וזו, ואפילו לעזור להם לראות באירוע הזה שהתרחש על הבמה לעיני עשרות מיליונים הזדמנות לצמיחה ולמתן דוגמא אישית לאותם מיליונים. מגשר כזה יכול היה ליצור שיחה כזו כדי שכריס רוק יבין את טעותו, ג'יידה תועצם וסמית ילמד כיצד הוא יכול לתמוך באשתו בלי להשתמש באלימות ולפגוע במוניטין שלו ולבצע פעולה שיכולה לגרום לו עצמו מחיר כבד.

שיחה דמיונית שיכולה הייתה להתרחש כתוצאה מההתייצבות של המגשר הדמיוני בין סמית' לרוק  

וויל: (מתחיל להסתער על הבמה).

מגשר: (קופץ בין וויל לכריס) רגע, רגע – בואו נעצור. מה קרה?

וויל: הוא צחק על אשתי עכשיו! הוא עשה את זה בעבר, אני לא יכול יותר!!! אני הולך להוריד לו….

מגשר: תודה שהסברת לי את זה, וויל. זה בסדר מבחינתך שאשאל את ג'יידה כמה שאלות?

וויל: כן, אבל אני נותן לך הזדמנות אחת, אחרת היד שלי תרד על הפרצוף שלו.

מגשר: תודה על האמון וויל. ג'יידה מה קרה כאן עכשיו?

ג'יידה: כריס עבר את הגבול, הוא צחק עלי, על השיער שלי. יש לי הפרעה אוטואימונית שגורמת לנשירת שיער והוא צחק עלי. גם ככה קשה לי להגיע לכל האירועים האלו, להתאמץ לחייך ולהיות אמיצה. אני עושה את זה בשביל וויל, אני יודעת כמה זה חשוב לו. כשאנחנו באים לאירועים האלו, אנחנו כבר יודעים שהעיתונות הולכת לקרוע לגזרים את כל מה שאנחנו לובשים, איך אנחנו נראים, איך אנחנו מתקשרים בינינו – ככה הם עושים לכולם, ולי זה קשה במיוחד עם המחלה שלי. ואחרי כל זה, כריס מגיע ומתגרה בנו על הבמה שוב לעיני מיליונים? זה היה יותר מדי עבור וויל, וגם עבורי.

מגשר: כריס, תרצה להתייחס למה שג'יידה אמרה עכשיו?

כריס: וואו, האמת ששכחתי לגמרי מההפרעה שיש לך. זו טעות איומה  שלי, אני מצטער על זה ממש. בעיני את אישה עוצמתית וחזקה. המטרה של הבדיחה שלי הייתה להעצים אותך ואתכם כזוג ולהצחיק את הקהל – זה מה שאני עושה. עכשיו אני מבין שזו הייתה בדיחה ממש גרוע. אני מתנצל.

מגשר: וויל איך אתה עכשיו?

וויל: אני מקשיב.

מגשר: תודה על הסבלנות וויל. אני מבין נכון שכל מה שרצית זה להגן על ג'יידה?

וויל: כן, וגם ללמד אותו לקח. נמאס לי מהבדיחות האלו שלו על החשבון שלנו.

מגשר: תודה לכם ששיתפתם אותי. אני רוצה רגע להציג לכם מה אני הבנתי. אני שמעתי אותך כריס אומר שרצית לעשות את התפקיד שלך ולהצחיק את הקהל, שאתה מבין שעשית טעות איומה ושאתה לוקח עליה אחריות ומתנצל. שמעתי אותך ג'יידה משתפת אותנו בקושי שלך ושלכם כזוג להתמודד עם הלחץ והמחלה ועל האומץ הגדול שאתם מגלים בהתמודדות המשותפת שלכם. שמעתי שכריס גם שותף לאומץ שאתם משדרים. זה מדהים בעיני לראות את זה. אני חושב שכל זה קרה בגלל בדיחה ממש גרוע שכריס סיפר משום שלדבריו הוא שכח שאת ג'יידה סובלת ממחלה אוטואימונית. וטוב שעצרנו את זה רגע לפני שהסטירה נחתה על הפרצוף של כריס, כי אחרת זה היה ממש לא טוב לכולכם. עכשיו אני חושב שיש כאן הזדמנות ממש טובה לעשות תיקון ולהשתמש באירוע הזה כדי לתת דוגמא לכל העולם, איך אפשר לצמוח מקונפליקט. מה דעתכם?

ג'יידה, וויל וכריס: מסתכלים אחד לשני בעיניים ומהנהנים.

ג'יידה: אני יודעת שכולנו רוצים לעשות את העבודה שלנו. אנחנו הגענו לכאן היום במטרה להנות ולראות את וויל מקבל אוסקר. התפקיד של כריס זה לספר בדיחות, אני מבינה את זה. בפעם הבאה, פשוט תשתמש בבדיחות על טעויות מצחיקות שעשינו במקום להקניט ליקויים פיזיים, טוב כריס?

מגשר: זה נשמע שיש לנו התחלה של הסכמות. מה דעתך כריס?

כריס: זה הגיוני.

מגשר: וויל, איך אתה עכשיו?

וויל: בסדר (חוזר לשבת).

מכאן כבר אפשר לקחת את זה למקומות של שיתוף פעולה כמו ערב התרמה לאנשים עם מחלות אוטואימוניות או כל דבר אחר ולוותר על התפרצות אלימה שהייתה רעה עבור כולם.

עכשיו חזרה למציאות – המגשר לא הגיע לאוסקר והסטירה נחתה גם נחתה.