תהיה גבר – דבר על הרגשות שלך // איך מעגלי גברים יכולים לייצר השפעה רחבה בכל מערכות היחסים של גברים?

מתוך כתבה שפורסמה ב- אפריל 2023 בעיתון "אלף בית" שמופץ באזור חוף השרון:

על מה מדברים במעגל?

במעגל מדברים על כל מה שעולה, אנחנו משתפים על המקומות שפחות הולך לנו בהם, על הפחד שמלווה רבים מאיתנו שלא נצליח לעמוד בציפיות – במודל "האידיאלי" הגברי ובציפיות של ההורים, החברים, בנות ובני הזוג שלנו ומעצמנו.

מדברים על נושאים כמו: גבריות, אבהות, זוגיות ומיניות, חוסר ביטחון, בדידות, מאבקים פנימיים, אהבה, בושה, אשמה, פגיעוּת, שמחה, התלבטויות, כאבים, חשש מכישלון, כסף וקריירה, הפחד שלא נצליח לפרנס ולספק את "הסחורה".

מעגל גברים זה מרחב שמזמין כל גבר לשתף או לשבת ופשוט להקשיב ולמצוא את עצמו בכל אחד מהמשתתפים. השותפות והשיתופים במעגל מאפשרים לכל משתתף לחלוק כל דבר ממסע החיים שלו.

המעגל הינו מרחב שמאפשר שייכות, ביטחון הקשבה, אמפטיה ולמידה באמצעות שיתוף של המשתתפים, שאלות, הדהודים ושיקופים רגשיים (ללא הצעה של פתרונות). בנוסף, המעגל עוסק ביחסים שנוצרים בין המשתתפים עצמם ובין המשתתפים והמעגל לבין המנחה. מערכות היחסים שנוצרות במעגל מאפשרות בדיקה ושינוי של דפוסים אישיים שליוו את המשתתפים לאורך שנים. בדיקת מערכות היחסים במעגל מאפשרת לנו לשאול את עצמנו איך התנהגנו בתוך קבוצות אחרות בעבר ואיך אנחנו מתנהגים בתוך המעגל וכך להגיע לתובנות על החיים שלנו.

חכמת המעגל מאפשרת לכל אחד להתבונן אל עומק הנפש והפצעים, בכנות וברגישות, לפגוש את עצמו ואת הילד הפנימי שלו ולגלות רבדים חדשים, ומתוכם לגדול ולהתפתח.

הקסם במעגל קורה ברגע שכל אחד מחברי המעגל והמעגל כולו מקבל את עצמו בדיוק כפי שהוא – על הדברים היפים ועל "הפגמים" – פשוט לקבל ולאהוב את מה שיש, בלי ביקורת ושיפוטיות.

למעגלי גברים מגיעים גברים מכל "הסוגים", בכל הגילאים וממעמדות סוציו אקונומים שונים. מגיעים גבירם שנמצאים במקומות שונים בחיים שלהם ועוסקים במגוון תחומים ותחביבים. יש בהם אנשי היי-טק, רופאים, עו"ד, מטפלים, יזמים, פסיכולוגים, סופרים, רו"ח, עיתונאים, שחקנים, מנכ"לים ועוד ועוד…

לקריאת הכתבה המלאה לחצו – כאן


לפרטים על מעגלי גברים בהנחייתי: גלעד ברגשטיין – מעגלי גברים