רוצים באמת להבין טוב יותר למה הפרידה והגירושין בגישור עדיפים?

הטראומה של הילדים

מחקרים מלמדים שילדים להורים גרושים שחוו את הפרידה והגירושין כטראומה נוטים יותר לפתח חרדה, דיכאון וסוגים אחרים של הפרעות נפשיות כמו גם קשיים בתקשורת עם בני גילם, קשיים בלימודים והם בעלי סיכוי מוגבר לפתח התמכרויות לסמים ואלכוהול.

פרידה וגירושין של הורים זה אירוע מורכב לילדים בכל גיל, אבל זה לא חייב בהכרח להפוך לאירוע טראומתי בחיי הילדים. לפעמים גירושין יכולים לעזור לילדים כאשר המצב המשפחתי לא היה בריא מההתחלה, ובמיוחד במקרים שבהם ההורים פעלו להיפרד בשיתוף פעולה מתוך ראיית טובתם של הילדים בראש ובראשונה.

תקשורת ביניכם ובין הילדים שלכם כמנוע צמיחה

מאמר שקראתי לאחרונה: The Long Term Psychological Effects of Divorce on Children מציג מספר דרכים למנוע השפעות פסיכולוגיות ארוכות טווח של גירושין על ילדים וגם להוביל להסתגלות טובה יותר של הילדים לפרידה של ההורים ולחיים בשני בתים.

המאמר מתייחס בעיקר לחשיבות של הבנה הדדית בין ההורים ולחשיבות של להימנע מלשים את הילדים באמצע. כולם כבר יודעים, ועדיין רבים נופלים בזה בתהליך גירושין קשה: זה לא נכון להשתמש בילד שלכם כגורם מתקשר ומתווך ביניכם. לנסות לשכנע את הילדים שאבא או אמא אוהבים אותם או דואגים להם יותר, לא יחזק את הקשר שלכם איתם ובוודאי לא יעזור להם לבנות חוסן נפשי. התנהגות כזו עלולה להוביל להיפך המוחלט ולגרום לילדיכם לטראומה, חרדה ודיכאון בעתיד.

המאמר במילה אחת: תקשורת

ובכמה מילים, התקשורת ביניכם והדוגמא שאתם נותנים לילדים שלכם לאופן שבו אתם מנהיגים את הסכסוך ביניכם והתקשורת ביניכם לבין הילדים שלכם, תחזק ותבסס את הקשר של כל אחד מהילדים עם כל אחד מכם ותבנה אצל הילדים חוסן נפשי טוב יותר.

אז למה גישור?

מחקרים מראים ששיתוף פעולה בין הורים גרושים וקיום קשר רציף וחופשי של הילדים עם כל אחד מההורים, מובילים להסתגלות טובה יותר של הילדים לפרידה של ההורים ולחיים בשני בתים.

לא רק שתהליך גישור זול ומהיר באופן משמעותי מתהליך משפטי, להתגרש בגישור חוסך מכם הרבה אנרגיה ושם אתכם בנקודת פתיחה טובה בהרבה מבחינת היכולת שלכם לשתף פעולה ולאפשר קיום קשר רציף וחופשי של הילדים עם כל אחד מכם גם לאחר שהתגרשתם.


יש לכם.ן שאלות או מחשבות בנושא – מוזמנים.ות לפנות אלי.